צחוק & בריאות

צחוק טוב לבריאות טובה

מסתבר שלצחוק זה קצת יותר מעוד גורם מעורר הנאה, מחקרים מראים כי לצחוק יש השפעות חיוביות על בריאות האדם. צחוק משפר את תפקוד מערכת החיסון בגוף. צחוק משפר את יכולת הגוף לשאת כאב (תמצאו רופא שיניים מצחיק) צחוק מקל במצבי עקה(סטרס)ואף יכול לסייע לכם כאשר אתם מבצעים דיאטה.

צחוק & דיאטה

צחוק בריא למשך 10 עד 15 דקות ביום, יכול להגביר את קצב הלב ב10% עד 20% מה שמראה על שריפת 10 עד 40 קלוריות ביום. שריפה של 40 קלוריות ביום שווה לירידה של 2 ק”ג בשנה. לא רע, גם נהנים וגם יורדים במשקל.

צחוק כמשכך כאב

מחקר אשר נערך בUCLA הראה כי ילדים מסוגלים לשאת כאב בצורה טובה יותר כאשר הם צופים בתוכניות טלוויזיה מצחיקות.

צחוק & בריאות

צחוק משפר את בריאות הגוף ואת תפקודה של המערכת החיסונית בגופנו. צחוק מגביר את הייצור והאפקטיביות של תאי NK. תאי NK (ראשי תיבות של Natural Killer, “מחסל טבעי”) הם תאים השייכים למערכת החיסון, ותפקידם העיקרי הוא חיסול תאי גוף שנדבקו בנגיפים או שהתפתחו לתאים סרטניים. תוך 12 שעות מרגע שצפיתם בתוכנית טלוויזיה מצחיקה, מוגבר ייצור תאי הNK .

הומור נשי מול הומור גברי

מחקר שנערך באוניברסיטת סטנפורד מראה כי נשים וגברים מתייחסים להומור בצורה שונה. במחקר נבדקה פעילות מוחית באמצעות MRI אצל גברים ונשים אשר צפו בסרטים מצוירים. מסתבר כי נשים הן יותר ביקורתיות ופחות נוטות לצחוק, אך כאשר משהו מצחיק אותן אז מרכזי התגמול במוח מצביעים על הנאה מרובה יותר מאשר אצל גברים.
אז קדימה! אל תפסיקו לצחוק!

כתב: יורם בן אבו מאמן כושר אישי

מידע נוסף

בריאות – טבלאות ומידע בריאות כגון: טבלאות משקל, היקף מותניים ועוד

בריאות – כתבות בריאות בנושאי כושר ותזונה

הרצאות בריאות – הרצאות בריאות לחוגי בית, מכללות וארגונים שונים

About יורם 141 Articles
מידע בנושאי כושר, תזונה ובריאות.